söndag 20 februari 2011

Ryggont och baksug

Klockan tickar sakta men säkert. Det är länge sen jag hade en sån här seg natt på jobbet sist. Det känns som att varje timme är dubbelt så lång motför vad den borde vara. Känner mig seg i huvudet och ögonlocken börjar bli tunga. Hade en stressig morgon igår morse då allt hände på en och samma gång så för att hinna med allt innan det var dax att åka hem så fick jag stressa som en tok. Jag har bestämt mig för att sluta stressa så idag ligger jag snäppet före ifall något oförutsett skulle inträffa.

Ryggen min som jag inte haft besvär med på väldigt länge sa totalt upp sig igårnatt. Det var knappt så att jag tog mig in i bilen när jag skulle hem igår. Med maxdos alvedon och vila blev det bättre så det känns betydligt bättre nu som tur är.

Som jag hade på känn och skrev i förra inlägget så är Wilma sjuk igen. Hon rosslar och hostar och har feber=( Tur jag har ledigvecka till veckan så man slipper vara hemma för vård av barn från jobbet.

David unnade mig att ta en promenad igår medan han stod för matlagningen. Det blev bakpotatis och helstekt fläskfilé i ugn med svamp, en massa sallad, vitlösbröd och hemmagjord tzatziki. Gott var det! Han är bra på det mesta min karl.=) Jag fixade efterrätten som blev hallon- och chokladmousse med bär. Mumma!

Jag är sugen på att baka. Det är inte ofta minsann. Kanske borde ta tillfället i akt och baka någonting idag. Med sjukt barn går det ändå inte hitta på så mycket, då kan hon få hjälpa mamma baka för att ha någonting att sysselsätta sig med.

Ha en bra söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar