tisdag 8 februari 2011

Sommarjobb.

Vi börjar se ljuset i tunneln. Efter att ha vilat/sovit bort hela gårdagen vaknade jag i morse och kände mig pigg, glad och huvudvärken var borta. Jag tror vi är feberfria alla tre nu. David är hängig och orkeslös än men mig och Wilma är det full fart på. I morgon blir det nog dagis för Wilma igen om inte febern kommer tillbaka och själv ska jag jobba natt. Längtar massor! Är så less att befinna mig inom dessa fyra väggar.

Solen skiner. Underbart! Enda nackdelen med solen är att man ser varenda litet dammkorn här hemma när solens strålar lyser in genom våra skitiga fönster. Jag tycker jag städar jämt men tydligen hjälper inte det. Äh, hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete=)

Jag har blivit erbjuden jobb på Kärnhuset/Villa utkiken i sommar och har tackat ja. Jag kommer fortsätta på vikariatet jag har nu så länge som hon jag jobbar för är sjukskriven. Om hon hinner komma tillbaka innan sommaren ska jag få fortsätta på ett annat nattvik. ev på Villa utkiken under sommaren. Det känns jättebra! Man är ledig så mkt när man jobbar natt så då får man hinna njuta lite av sommaren också. Jag ska dessutom få lägga mitt eget schema så då kan man styra ganska mycket själv hur man vill jobba. Kanonbra!!
Samtidigt känns det som att jag sviker mina kära arbetskamrater på Hortlaxgården, har ju jobbat där så många år nu och vet att det är dåligt med vikarier. Att bara ha nya sommarvikarier brukar inte vara någon hit. Det skulle dessutom krångla om jag tackar ja till sommarjobb på Horlaxgården sen kanske jag ändå får fortsätta på nattviket på Kärnhuset och i sista sekund måste tacka nej till Hortlaxgården iallafall.

1 kommentar:

  1. Hej sandra!!

    Va kul att du fått sommarjobb...och att jobba på villan är roligt=)jag vet eftersom jag jobbat där mååånga somrar...visst är det trist såklart att du inte jobbar hos oss...men samtidigt bra att du kan välja...lycka till då får man väl säga=) kram Åsa Rönnlund

    SvaraRadera