söndag 13 februari 2011

Nimbys.

Dagen började med en morgonpromenad för mig medan resten av familjen åt frukost. Jag trotsade kylan, klädde mig alldeles lämpligt och gav mig iväg i -24 grader. Uppiggande och skönt var det! När ögonfransarna hade frusit fast i varandra så jag knappt kunde blinka och håret var alldeles vitt var det dock dax att gå hem igen.=)

Senare avverkade vi några timmar på Nimbys värld för lek och bus med Mari, Andreas och Lova. Roligt hade vi och svettiga blev vi=)
Sen vidare till gallerian för att lämna in våra usla mobiltelefoner. Där träffande vi syrran med familj som vi tog en fika och surrade lite med. Hann även med lite shopping och veckohandling innan vi åkte hem!

Nu är vi mätta i magen efter en god söndagsmiddag. Brorsan och gulliga Ebba har varit på besök och nu ska vi bara ta det lugnt. Jag ska vila en stund och se lite tv innan det är dax att åka iväg och jobba. Solsidan får man ju absolut inte missa! Wilma har tagit ett kvällsbad och lagt sig för kvällen för att orka upp när David väcker henne kl.5 i morgon för att åka till dagis/jobb kl.6. Vi måste lägga henne senast 18.30 de dagar hon ska upp så tidigt, annars orkar lilla fröken knappt med en dag på dagis. Hon blir så grinig och är näst intill omöjlig att handskas med om hon inte får sina timmar under natten.

Nu ska jag krypa ner i soffan i min nya mysdress, dra filten över mig och bara njuta av lugnet med min andra hälft.
Hoppas ni får en trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar