fredag 25 februari 2011

Underbara fredag.

Vad är det mitt nyvakna öga skådar? Minus 9 grader står det på termometern, dock snöar det men det gör ingenting. Huvudsaken man slipper frysa häcken av sig när man går ut.
Idag gjorde det inget att Wilma var ovanligt morgonpigg då jag själv sovit som en kratta. Vaknat flera gånger under natten och haft världens mardrömmar så jag ville mer än gärna stiga upp när hon vaknade 07.30. Sovit jätteoroligt!
Wilma sitter just nu och äter sin frukost och när hon gjort det ska vi ut och gå. Morgonen kan inte börja bättre!

För att fördriva lite tid senare så blir det nog en sväng till stan och kolla läget. Sanna ska eventuellt följa med om hon inte blir utringd på jobb.=) Wilma skulle behöva lite nya kläder, jag med för den delen. Jag borde göra en enorm rensning i våra garderober eftersom att inte ens hälften av kläderna används.

Ibland är det bra att ha en syrra som bor i Göteborg. Igår var hon och provade onepiece och uppdaterade sen mig om hur storlekarna är.


Jag vill så mkt ha en! Jag som älskar myskläder skulle fullkomligt bo i den här hemma. Isåfall ska jag köpa en stor stl. så den blir riktigt mysig och inte sitter åt någonstans. Blir helt klart att köpa en när vi åker ner till Gbg i vår så man har nått att mysa in sig i under regniga sommarkvällar och till hösten.

Just ja, löning idag. Månaderna går så fort att man hinner knappt vara med. Första månaden jag får ersättning från försäkringskassan (jobbgaranti för ungdomar). Eftersom att jag jobbar natt och det räknas som att jag jobbar på min fritid så får jag både lön + ca 550kr/dag från försäkringskassan för att jag är aktivt jobbsökande. Konstigt kan man tycka men så är reglerna. Har nog aldrig haft så hög inkomst i hela mitt liv. Riktigt knäppt system egentligen! Jag får ut mer nu än om jag skulle ha ett fast jobb. Jag söker för fullt och hoppas såklart att det är min tur snart att få en  tillsvidaretjänst någonstans. Det skulle kännas underbart!

Nä nu ska jag sluta skriva strunt.
Ska ta på mig och mini lite kläder sen traska ut i snön!

Underbart med fredag idag!
Njut av helgen, det ska vi göra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar