onsdag 23 februari 2011

Vårlängtan.

Halva veckan har gått och jag har i princip inte gjort någonting känns det som. Känns lite hopplöst med kylan och sjukt barn. Wilma är äntligen på bättringsvägen. Hoppas hon hinner bli helt pigg innan helgen då det äntligen ska bli lite bättre temperatur för att vistas utomhus.

Nu är Davids tatuering färdig och den blev faktiskt riktigt läcker. Det blev en stor döskalle som täcker hela vänstra underarmen. Jag är egentligen inte så förtjust i döskallar men den här blev riktigt läcker.

Idag är det fjärde dagen Wilma är utan blöja hela dagen. Det går riktigt bra. Hon har inte riktigt börjat säga till än när hon vill på toa så man får sätta henne där med jämna mellanrum och det funkar riktigt bra. Hon gör sina behov och blir så otroligt stolt och glad varje gång hon lyckas.

Jag längtar så otroligt mycket till våren och sommaren. Känns tyvärr som att det är väldigt länge dit. Har just skickat iväg en beställning på 5 nya vårtunikor/klänningar. Jag brukar inte beställa kläder men jag kunde inte låta bli när det var så mycket rea. Nu är det bara hoppas att allt fint passar=) Jag är totalt tokig i oversizetoppar/tunikor. Jag bara älskar det! Det är både bekvämt och riktigt snyggt.

I eftermiddag åkte vi förbi jysk och köpte en svart lamellgardin till vårat sovrum. Jag har länge funderat på vad vi ska göra i det fönstret för att slippa insyn när man tex byter om eftersom att fönstret är mot vägen. Det är ju inte så kul att måsta dra ner rullgardinen varje gång man ska byta om där inne. Då fick det bli en svart lamellgardin istället och det blev superbra. Att vi inte tänkt på det tidigare. Dessutom väldigt enkelt att bara dra för ifall man ska blotta sig.=)

Nu ska jag myspysa med hjärtat mitt innan det är dax att krypa under täcket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar